News Update :

「PUISI ONLINE」 - 【 Sinar 】 - 「BPI 2012」

Friday, January 27, 2012


Bagaimanakan ku ungkap kata shahadah itu
Bagaimanakan ku ingat merdu azan membisik kalbu
Musnahnya hati ini dek kerana lamunan kehanyutan

Ingat lagikah aku pada merdu suara keinsafan suci
Cerah lagikah pandangan mata pada sinar iman pedoman diri
Ya allah… aku manusia yang mudah melupa
Melupa tatkala aku gembira
Mengingat pabila aku duka sengsara

masakan aku terlupa akan dunia hanya sementara
tetapi tetap ku terleka bersama arus masa
ya allah.. ya allah aku terlupa.. aku berdosa
cukup lagikah masa untuk aku ubah akan segala-galanya

selamilah akan diri ini sinar baru yang kutemui
agar diri ini bisa merasa indah ciptaanNya walaupun buat sementara
agar ku tak lagi lupa pada janji ku padaNya



dunia.. dipenuhi dengan cinta
aku tenggelam bersamanya cinta..
aku lupa kata-kata suruhanNya
aku lupa akan ajaranMu ya Muhammad..
ampunilah aku Ya Allah…

bila ku ingat..bila ku kenang
dosa-dosa yang ku lakui.. apa yang aku sanjungi
ya allah..tuhan yang maha berkuasa
terimalah segala taubatku ini

ku akui kelemahan diriku ini
telah ku insafi kekurangan diriku ini
amatku sesali kejahilan diri ini yang telah jauh dari sinar kemaafanmu Ya allah
terimalah ya allah…ya allah terimalah taubat ku ini
telah ku insafi dosa waktu muda dan tuaku

ya allah..terimalah taubatku ini
telah ku temui sinar keinsafan buat diriku ini…
fahamilah diri ini…hanya dia..Ya Allah

- 「Nor Fadhilah Binti Ghazali」 -
Share this Article on :

0 comments:

Post a Comment

 

© Copyright IMAN Club 2010 -2011 | Redesign by Manan Qayyim.