News Update :

「PUISI ONLINE」 - 【 KEINSAFAN SEORANG HAMBA 】 - 「BPI 2012」

Friday, January 27, 2012

                YA ALLAH...
                PADAMU aku memohon keampunan
                dan RahmatMU,
                Penyesalan yang tiba telah melahirkan
                keinsafan,
                Aku telah melanggar suruhanMU,
                Laranganmu tidak ku endahkan,
                Sesungguhnya aku
                malu diatas kekhilafan ku ini....
               
                Bertahun lamanya aku lari dari
                landasan agama,
                Aku mengabdikan diri dengan menghabiskan
                masaku bersama arak dan judi
                sebagai teman sampingan,
                keinsafan tidak pernah hadir
                menjengah,
                Kurasakan dunia ini milikku,
                Bebas melakukan perkara yang
                digemari...
               
                Kuasa ALLAH tiada lawannya,
                Tiada yang kekal dalam
                CIPTAANNYA,
                Aku ditimpa musibah saat
                diriku hanyut
                dalam kenikmatan dunia...
               
                Terasa bagaikan mimpi di
                siang hari
                dek kemalangan jalan raya
                yang hampir
                meragut nyawaku,
                Aku terbaring kaku di atas
                katil itu,
                Perlahan-lahan sejuta keinsafan
                datang tanpa diduga,
                Mengharap keampunan
                DARINYA...

                Setitis air hangat membasahi
                pipi,
                Tanda menyesali apa yang terjadi,
                lumrah dunia...
                Sesal dahulu pendapatan,sesal kemudian tidak berguna,
                satu pepatah
                yang harus direnungkan
                dalam kehidupan
                TETAPI AKU??
                Sudah terlambatkah untuk aku mencorak hidup
                yang bermula dari kesilapan,
                sehingga menerbitkan penyesalan
                seterusnya membuahkan keinsafan?...
               
                YA ALLAH...
                Tak mungkin dapat terlukis oleh
                kata-kata untuk
                aku menzahirkan perasaan
                cintaku PADAMU,
                YA ALLAH...
                Sesungguhnya DIRIMU yang
                paling berkuasa,
                Aku hanya insan kerdil
                yang mampu memohon KeampunanMU
                serta mengharapkan
                cahaya yang bisa menyuluhku ketika
                diriku berada dalam
                kekhilafan,
                  AMIN...

 - 「FARAH DINA BINTI HAJI DAHALAN 」 -
Share this Article on :

0 comments:

Post a Comment

 

© Copyright IMAN Club 2010 -2011 | Redesign by Manan Qayyim.