News Update :

「PUISI ONLINE」 - 【 ……PEMILIK SELURUH JIWAKU…… 】 - 「BPI 2012」

Saturday, January 28, 2012


Saat diri terhibur bersama lautan  dunia
Aku terlupa akan  datangnya nikmat itu
Aku terus diusung bersama arus lautan kealpaan

Tidak ku mahu mengerti mengapa ku harus solat
Tidak ku mahu mengerti mengapa ku perlu berzakat
Tidak ku mahu mengerti  mengapa ianya haram!

Pada pandangan ku tiada yang lebih nikmat daripada nikmat dunia
Aku dilumur dengan segala kemaksiatan
Tidak pernah menepis pabila dihujani keseronokan kehidupan

Tiada ku rasa malu pada masyarakat
Tiada ku rasa malu pada keluarga
Tiada ku rasa malu pada diriku!

Namun pabila tiba waktu ku sendiri
Baru ku sedari Sejauh mana kita berlari
Sekecil mana tempat kita sembunyi
Allah Maha Mengetahui

Di sudut kecil ku merenung akan kehidupan ku
Tertunduk aku bisu! Malu ku pada Allah
Betapa keji dan hinanya aku disisi Allah!
Betapa tegarnya aku melanggar perintah Allah!
Mudahnya aku melupakan segala ajaran Rasulullah!
Namun! Engkau sedikit pun tidak pernah melupakan hambaMU
Mengapa begitu mudah hambaMu ini melupakanMU?!

Allah!..tiada yang lebih menenangkan hati ini selain daripada bersyukur padaMU.
Saat ku hampir tenggelam dalam lautan dunia
Kau menarik aku kembali ke jalanMU

Ya Allah…ku menadah dan meminta hanya padaMU
memohon keampunan daripadaMU
memohon agar keaiban ku terpelihara di dunia dan di akhirat
Cita-cita ku cuma satu!…ku ingin menjadi ahli syurgaMU
Biarlah waktu yang masih berbaki untuk diriku ini
Ku gunakan hanya padaMU
Biarkan tangisan penyesalan ku ini
Ku gunakan hanya padaMU
Tiada yang berhak keatas diriku ini

- 「NOOR AMIRAH BINTI JOHAN」 -


Share this Article on :

0 comments:

Post a Comment

 

© Copyright IMAN Club 2010 -2011 | Redesign by Manan Qayyim.