News Update :

Terdidik Isteri dengan Suami Baik

Thursday, September 27, 2012

Di rumah sewa ini saya membela seekor kucing betina yang saya namakan Jenab. 

Jenab saya manjakan dengan makanan khas & saya mandikan dengan syampu khusus untuk kucing. Malah air minuman Jenab adalah daripada air minuman yang bertapis. Tapi sayangnya segala perhatian saya terhadapnya kini seakan-akan sia-sia semenjak Jenab mula tidur di luar rumah & berjumpa dengan kucing2 jantan liar. Jenab mendapat kudis di belakang tengkuknya kerana digigit oleh kucing jantan yang kotor , badannya berbau & mula dijangkiti kutu . Saya ingin kiaskan apa yang berlaku pada Jenab ini kepada manusia. 

Para wanita perlu berhati-hati sebelum menerima seorang lelaki dalam hidupnya. Agar nanti agamanya, tubuhnya, akalnya & akhlaknya tidak dicemari oleh kudis dan kutu daripada lelaki tersebut. Walau pandai bagaimanapun lelaki itu melayan kamu, memenuhi segala kehendak kamu, menghiburkan kamu, jangan menilai hanya dengan nafsu / hati / perasan dan mengenepikan penilaian iman dan akal.

Saya bercakap ini kerana sudah 3 orang adik angkat saya diceraikan ketika mereka telah mempunyai beberapa orang anak. Sorang daripada adik angkat saya itu malah dibomoh oleh bekas suaminya, dan sorang lagi sampai sudah tidak pakai tudung hasil 'didikan' suaminya.

Share this Article on :

0 comments:

Post a Comment

 

© Copyright IMAN Club 2010 -2011 | Redesign by Manan Qayyim.