News Update :

「PUISI ONLINE」 - 【 Puisi Cinta 】 - 「BPI 2012」

Friday, January 27, 2012


Sedarkah engkau, aku benar-benar mencintaimu?
Dari mula kutemu sehingga kini;
Dasar hatiku tidak pernah berubah sama sekali;
Aku rela mati kerna cintaku ini.

Tapi,
Begini pula akhirnya……
Aku terkial-kial mencari cintamu kembali..
Sekian lama kau menyepi, seungkap katapun tidak kudengari;
Sudah hilangkah janji manismu yang kau taburi?

Akhirnya,
Aku tersedar sendiri dari lamunan ini,
Aku hanya menyandar di rumah yang kosong, tiada peri…
Semakin sunyi kian hari..

Aku mula memandang sekelilingku, aku mula mencari cinta sebenar….
Lautan bergelora berasak tenang,
Mentari pagi terik dan menyinar,
Langit tinggi terbentahg luas…..

Aku terbangun, aku mengeleng..
Tiba-tiba, air mataku mengalir…
Semakin lama, semakin deras,
Ya Allah, aku terlupa akan Mu….
Ya Allah, mengapa aku lalai sebegini…
Aku terlupa akan nikmat yang KAU berikan…
Aku terlupa akan hayat ini untuk kebahagiaan….
Bukan kesedihan sedemikian rupa..
Bukan kealpaan mengejar cinta, cinta dunia yang tidak hakiki;
Tetapi hanyalah cinta sementara, penuh noda dan dosa;
Lihatlah, tatkala itu,
bagiku, cintaku itu yang paling agung!
Tiada cinta lain yang lebih tinggi dari cintaku…

Aku menangis lagi,
Sekarang, puaslah aku,
Baru kusedar betapa bodohnya aku,
aku tinggalkanMu kerna sebuah cinta manusia;
Aku tinggalkan Mu kerna aku berlari mencari cinta;
Tapi, aku tidak sedar bahawa cinta itu, hanya sementara;

Cinta manusia, tiada bedanya;
Semuanya sama, hanya manis mulut berbicara;
Cinta yang abadi, hanya cinta hakiki;
Iaitu cinta padamu Ya Rabbi……………

- 「Nurul Syahidah Binti Jamaludin」 -
Share this Article on :

0 comments:

Post a Comment

 

© Copyright IMAN Club 2010 -2011 | Redesign by Manan Qayyim.