News Update :

「PUISI ONLINE」 - 【 Keinsafan 】 - 「BPI 2012」

Saturday, January 28, 2012



Hati ini menangis lagi.

Untuk kesekian kalinya, tidak terkira dengan jari.
Meskipun bibirku mengukir senyuman, tetapi hati aku disiat dengan kesedihan.
Hanya Tuhan yang tahu betapa beratnya beban yang aku tanggung.

Aku lemah.
Jatuh, tersungkur tanpa disedari oleh mereka yang berada disekililingku.
Aku rebah.
Udara terasa hilang, membuat aku melayang mencari secarik udara untukku bertahan.

Ya Allah
Dalam kelam aku tersedar
Ku sebut nama Mu, Allah Allah Allah
Ku ulang lagi, Allah Allah Allah Allah Allah Allah.

Hati aku diusik sebak, membuat hati ini menangis lagi.
Tangisku kali ini lebih deras, sederas sungai yang mengalir laju.
Aku malu, malu pada Tuhan Sekalian Alam.
Kenapa aku lemah sedangkan aku punya Tuhan?
Pesoalan ini berlegar difikiranku, membuatku tertunduk bisu, diam seribu bahasa.

Aku punya Tuhan, aku punya Allah, aku harus kuat.
Aku harus kuat, aku harus kuat, aku harus kuat, aku harus kuat.
Aku usapkan segala tangisan yang mengalir dihatiku, ku bersihkan hatiku dari segala kesedihan.
Aku bangun, dengan semangat yang datang mengalir dari Allah, Tuhan Yang Maha Esa.
Bibirku mengukir senyuman, senyuman yang datang dari hati yang bahagia.

Ku jalani hariku dengan setiap detik hati ini berpaut pada Allah.
Allah Allah Allah, aku tersenyum bahagia lagi.
Terima kasih Ya Allah atas segalanya, atas setiap sesuatu yang Kau berikan.
Dari aku dilahirkan dari perut ibuku sehingga berdirinya aku sekarang.

Ku pandang langit sambil memuji kebesaran-Mu.

- 「Syaza Syazwana Bt Abdul Latif」 -
Share this Article on :

0 comments:

Post a Comment

 

© Copyright IMAN Club 2010 -2011 | Redesign by Manan Qayyim.