News Update :

OPKIM 2011

Tuesday, November 8, 2011


Yan - " Syukur alhamdulillah, Opkim kali ini berjaya dilaksanakan dengan kerjasama daripada penduduk kampung dan Mahasiswa UiTM Kedah".

Bertempat di Kampung Kubang Pasu, Sungai Limau, Yan, Kedah seramai lebih 60++ mahasiswa UiTM Kedah telah menyertai Operasi Khidmat Masyakat. Opkim IMAN kali ini bertemakan " Mahasiswa bersama Masyarakat" yang akan membentuk keungulan Mahasiswa ISLAM yang mampu membantu masyarakat kelak.

Program ini berlangsung selama tiga hari dua malam bermula dari petang 24 Mac 2011 hinggalah pada petang 26 Mac 2011. Walaubagaimana pun, ulasan daripada penduduk kampung program yang dijalankan ini terterlalu singkat, kalau boleh perlu lebih lama mungkin 5 hari palaing kurang.

Majlis perasiman pada hari pertama berlangsung dengan penuh meriah. Para peserta dan AJK dibahagikan kepada keluarga angkat masing-masing. Sewaktu penyerahan ini terlihat perasaan gembira terukir daripada raut wajah anak-anak angkat dan ibu bapa angkat apabila bertemu.

Antara aktiviti yang dijalankan sepanjang mereka berkampung disini adalah seperti ; Smart Solat, Qiamullai, Explorace, Bermesra Bersama Keluarga (BBK), Sukan rakyat, Malam Seribu Kenangan, Gotoroyong Perdana, English games, dan Makan Bersama.

Program OPKIM ini berakhir dengan dalam suasana agak sayu, apabila pertemuan yang terjalin selama tiga hari itu terpaksa terhenti seketika kerana Anak-anak ini ingin pulang ke Kampus UiTM Kedah. Lumrah kehidupan setiap pertemuan, akan berlaku perpisahan. Bergitulah juga pertemuan mereka ini. Namun diharapkan hubungan yang terjalin akan terus terjalin hingga ke akhir hayat.

Tahniah ducapkan kepada semua peserta kerana telah berjaya menyertai program ini. Terima Kasih juga kepada seluruh penduduk kampung kerana sudi melayan kami.

Semoga IMAN terus maju dengan pelbagai lagi aktiviti menarik untuk menyampaikan risalah yang benar ini.
Share this Article on :

0 comments:

Post a Comment

 

© Copyright IMAN Club 2010 -2011 | Redesign by Manan Qayyim.